052-8000966

איך מתנהל תהליך פתיחת תיק בהוצאה לפועל?

במאמר הבא נדבר על: מתי פותחים תיק הוצאה לפועל? איך מתנהל תהליך פתיחת תיק בהוצאה לפועל? ולמה בכלל לפתוח תיק הוצאה לפועל? 

מתי פותחים תיק הוצאה לפועל?

כאשר אדם חייב כסף לאדם או לגוף אחר והוא אינו משלם את חובו יכול הזוכה להגיש בקשה ברשות האכיפה והגבייה לפתיחת תיק הוצאה לפועל לאותו אדם שחייב. הלשכה תאשר את פתיחת התיק במידה והחוב קיים.
כאן באתר לשכת האכיפה תוכלו לקבל את כל המידע על פתיחת תיקי הוצאה לפועל.

ישנם כמה סיבות נפוצות בגינם נפתחים תיקי הוצאה לפועל:

  • אי תשלום חובות כספיים, כגון חובות משכנתא, חובות מס, חובות אגרות וחובות שירותים.
  • אי תשלום מזונות.
  • אי תשלום קנסות.
  • אי תשלום פיצויים.

למה לפתוח תיק הוצאה לפועל? 

פתיחת תיק בהוצאה לפועל תתבצע כאשר החייב אינו משלם את החובו והנושה אינו מצליח לגבות ממנו את החוב, במצבים מסוג אילו אין מנוס אלא לפנות להוצאה לפועל על מנת לקבל את עזרתה בגביית החוב.

איך מתנהל תהליך פתיחת תיק בהוצאה לפועל? 

צעד ראשון הוא בקשת פתיחת תיק בבית משפט , מילוי טפסים הכוללים גם את פרטי החייב ותשלום אגרת חוב שמשתנה בהתאם לגובה החוב. לאחר האישור ישלח אזהרה לבעל החוב ותינתן לו אפשרות להסדיר את החוב תוך 20 ימים. לשכת הוצאה לפועל תפנה לחייב להסדיר את חובו, לאחר מכן ביכולתם לנקוט בצעדים משפטיים לגביית החוב אם החייב לא משלם את החוב.
חשוב לציין כי פתיחת תיק בהוצאה לפועל יכולה להוביל להשלכות חמורות על החייב, כגון פגיעה בדירוג האשראי שלו, עיקולי נכסים ועיקול משכורת ולכן יש לשקול זאת בכובד ראש.

מה עושים אם נפתח נגדי תיק הוצאה לפועל?

כמובן שהתשובה משתנה בהתאם לסיטואציה, אם מדובר בחוב ישן שלא ידעתם על קיומו, ופתיחת התיק קרתה עקב תקלות שונות כמו כתובת שגויה, טלפון שגוי או כל דבר שקרה בשגגה, ניתן לשלם בתוך 20 יום ולבטל את ההליך לחלוטין.

במידה והתיק נפתח כי באמת אין לי איך לשלם, זה השלב לפנות לייעוץ מקצועי. אולי זה נשמע מפחיד כי כבר ככה יש לי חובות רבים ולמה להוסיף את החובות הנוספים על תשלום לייעוץ מקצועי? אבל האמת היא שניתן להפחית את החוב מאוד באמצעות גופים מקצועיים כמו חברת הגואל מחיקת חובות, פנייה אליה בשקלול הסופי תהיה כלכלית הרבה יותר מאשר ניסיון למחיקת החוב לבד.

שתפו את הפוסט!